Žijeme v mediálním věku, o úspěchu už nerozhodují fakta, ale jejich MEDIÁLNÍ OBRAZ. Nezáleží na tom, jaká je Vaše propagace (oznámení, upoutávky) i reklama (nabídky) a jaké je Vaše webové představení (prezentace), ale na tom, jakým DOJMEM Vaše nabídky a Vaše webové představení působí na možné ZÁKAZNÍKY nebo VOLIČE !
DOJEM je v marketingu nejdůležitější POJEM. Nevyvolá-li reklama (= nabídka) správný DOJEM, zůstane jen hnojem !Web je nejdůležitějším propagačním (oznamovacím) a reklamním (nabídkovým) prostředkem každého MARKETINGU počátkem 3.tisíciletí !
„Být na Internetu“
NIC neznamená, pokud nemáte účinné webové představení, využívající většinu možností, které nabízí a má Internet.
OBSAH JE NEJDŮLEŽITĚJŠÍ ČÁSTÍ WEBOVÉHO PŘEDSTAVENÍ.
Obvykle se mísí obsahy, tj. pro : *hosty
*komunální politiku a volný čas
*podnikatelské zaměření
Kdekdo umí napsat knihu, jen málokdo ale umí napsat DOBROU knihu.
To samé platí o webových představeních – kdekdo je umí vytvořit technicky, jen málokdo ale umí napsat scénář ÚČINNÉHO webového představení, získávající každoročně tisíce, desetitisíce, statisíce, nebo i miliony zákazníků, voličů, občanů, hostů, příznivců ! Mnohé spočívá i ve volbě slov a psychologii MARKETINGOVÉ komunikace s divákem, čtenářem a příštím zákazníkem.
NEZÁLEŽÍ VŠAK JEN NA OBSAHU, ALE I NA ROZSAHU.
Tak, jako penzion o deseti pokojích nemůže najednou ubytovat sto hostů, nebo hotel se sto pokoji tisíc hostů, tak WEBOVÉ PŘEDSTAVENÍ s méně než padesáti stránkami většinou nemůže získávat stovky zákazníků měsíčně a webové představení s méně než tisíci stránkami tisíce zákazníků měsíčně.
Takový web nestojí ani za zaznamenání ani za sledování !
ÚČINNÉ (EFEKTIVNÍ), ne pouze líbivé, webové představení (prezentace),není pro podniky, strany, instituce usilující o získání, rozšíření a udržení zákazníků, voličů,občanů, hostů, příznivců luxusem, ale NUTNOSTÍ !
MARKETINGOVĚ PROFESIONÁLNĚ, ne pouze technicky a graficky profesionálně, udělané webové představení (prezentace) je základ, bez něhož ÚSPĚŠNÁ a významná propagace a reklama nemůže v současnosti být.
Z onoho základu MUSÍ vycházet všechny marketingové činnosti, doplňovat jej, umocňovat a rozšiřovat ho !!!
Praktický lékař nebo internista by si nedovolil dělat náročné mozkové operace.
Pokud jde o marketing, tak propagační texty nejen píše každý moula, ale i každý technik, schopný tvořit webové stránky, prodává svou a pouze jen technickou znalost jakoby za „webový marketing“, když tvoří webová představení, nebo dokonce dává na vědomí, že prvá místa na významných webových vyhledávačích PRO KAŽDÉHO ZÍSKÁVÁ.
Na tom, CO se prodává, tolik nezáleží, záleží ale na tom JAK se to prodává ! V „garáži“ může vzniknout překvapivý vynález, nikdy tam ale nevznikne prvotřídní komunikace s veřejností, která PŘIVÁBÍ HOSTY nebo ZÁKAZNÍKY. I hosté, zejména pak cizí cestovní kanceláře, jsou a mají odborníky, kteří snadno rozpoznají jakost naší propagace, tedy nabídky a tím i celkové úrovně zdejších služeb.
Žádoucí je oddělit propagaci cestovního ruchu – ta má být vábící – od komunální, která je vždy toliko oznamovací.
PROPAGACE je NÁKUP Dobré vůle a pověsti podniku, výrobní nebo obchodní známky, značky, země, místa, zákazníků.
OZNÁMENÍ není PROPAGACE natož ÚČINNÁ PROPAGACE
Příkladně: Jízdní řád jen OZNAMUJE, hledají v něm jen Ti, kdož se už rozhodli někam CESTOVAT.
Kdo jen v cestovním ruchu oznamuje je jako jízdní řád = postrádádající textové i obrazové vábení, neláká a nepřesvědčuje, dopadne jako stárnoucí žebrající prostitutka v temném koutě:
„Prodám se Vám, za to, co mi dáte!“
Příkladně: Hotely, které nabízejí 2-lůžkové pokoje na jednu noc za méně než 500 CZK, jsou předzvěstí toho, co se může stát i v „lepších“ rodinách. Za takových a podobných okolností sem přijedou jen ti, kdož se domluví jen rusky, pro které je rozhodující jen cena a nebo chtějí všechno za ½, případně dají přednost jiným a horším hotelům, ale lépe propagovaným !
Pokud Vaše nebo i naše „propagace“ jen oznamuje, tak už ani nenabízí a také tím pádem neprodává !
*******************************************************
Shora uvedený text jsem připojil na důkaz mého tvrzení v nadpise. Ponechávám na Vás, zda z textu cokoliv zveřejníte nebo nezveřejníte. Váš web je příkladný a příkladné bylo i upozornění na něj v TV PRIMA. Bez širší mediální upoutávky bychom jej zřejmě nenašli, ba ani nehledali.
Zdravím Vás a přeji Vám všem i nadále úspěch.
Ing.Folget (Most) s přispěním textů Ing.Kušky z Kanady